Panelen tycker till: Tredje deltävlingen i Melodifestivalen 2019

MELODIFESTIVALEN 2019 – DELTÄVLING 3. Det har blivit dags för oss skribenter i ESC-Panelen att ge våra omdömen och åsikter om bidragen som tävlade i den tredje deltävlingen i lördags (16:e februari).

Nytt för i år är att vi först bara betygsätter bidragen från betyg 0-5, och därefter får ni helhetskommentarer från var och en där vi fördjupar vad som var bra, mindre bra och vad vi ser fram emot till nästa deltävling.

Du är mycket varmt välkommen att själv lämna dina åsikter i kommentarsfältet längst nere i artikeln!

 

Mycket nöje 🙂

önskar Adrian, Haris, Hollac16, Lukas, Markus och Robban

 

Betygsättningar

 

 


 


Adrian



 

 

Haris



 

Hollac16



 

Lukas



 

 

Markus



 

 

Robban



 

 

 


 


Adrian



 

 

Haris



 

Hollac16



 

Lukas



 

 

Markus



 

 

 

Robban



 

 

 


 


Adrian



 

 

Haris



Hollac16



 

Lukas



 

 

Markus



 

 

 

Robban



 

 

 


 


Adrian



 

 

Haris



Hollac16



 

Lukas



 

 

Markus



 

 

 

Robban



 

 

 


 


Adrian



 

 

Haris



 

Hollac16



 

Lukas



 

 

Markus



 

 

Robban



 

 

 


 


Adrian



 

 

Haris



 

Hollac16



 

Lukas



 

 

Markus



 

 

 

Robban



 

 

 


 


Adrian



 

 

Haris



 

Hollac16



 

Lukas



 

 

Markus



 

 

Robban



 

 

 

Panelens topplistor & omdömen

Här nedan följer respektive skribents åsikter om bidragen och sändningen i stort. Kommentera gärna vad du själv tyckte om sändningen, och ifrågasätt gärna våra omdömen 🙂

 

Topplista

  1. Lina Hedlund – “Victorious”
  2. Jon Henrik Fjällgren – “Norrsken”
  3. Rebecka Karlsson – “Who I Am”
  4. Martin Stenmarck – “Låt skiten brinna”
  5. The Lovers of Valdaro – “Somebody Wants”
  6. Omar Rudberg – “Om om och om igen”
  7. Dolly Style – “Habibi”

 

Motiveringar

Startfältet nu i den tredje deltävlingen innehöll verkligen både högt och lågt – samt en hel del skämskuddar. Framförallt mardrömsmaterial, för jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna släppa de där jättelika animerade dockorna som dansade i bakgrunden av Dolly Style. Deras närvaro tog ett redan skräckinjagande bidrag och gjorde det ännu värre! Men ironin i det hela är att det ändå var den bästa låten som Dolly Style deltagit med någonsin… Inget annat bidrag skrämde mig lika mycket, men vare sig Omar eller Lovers of Valdaro tilltalade mig heller – tvärtom konkurrerar de just nu om platsen som sämsta bidrag i år. Det är helt enkelt inte de dansande och lismande smala killarnas år i år! Å andra sidan gick det förvånansvärt bra för Martin Stenmarck, som jag inte hade speciellt mycket för i början – men låten växte på mig och han gör verkligen ett bra intryck. Väl förtjänt sin andra chansen biljett. I min personliga topp-3 så hittar jag dock glatt 2 finalister, då både Jon Henrik och Lina Hedlund tog sig till final! Jon Henriks låt har visserligen blivit anklagad för plagiat, men det verkar numera vara standard. Men ”Norrsken” var ändå ren Fjällgren-magi, och förjänade verkligen sin biljett till finalen – om än att de nog behöver andra scennumret till finalen, då det kändes lite rörigt. Lina var dock min stora favorit, då hon gör en ”Jessica Andersson” och dänger till med kvalitetsschlager á la Cascada feat Alcazar. Hon lär ju inte gå långt i finalen, men det behövs allt något tryggt schlagermässigt för att det ska kännas som Melodifestivalfinal! Rebecka Karlsson däremot var nog lite väl nervös på scenen, vilket kostade henne mycket. Dålig röstinsats och skakig scennärvaro drog ned ett annars välgjort och snyggt bidrag. Revanschen hägrar i andra chansen, så räkna med henne där!

 

Helhetskommentar

Även om jag fortfarande är överlag nöjd med helheten i programmet, så börjar man tappa styrfart nu. Till skillnad från i första deltävlingen så är det ingen som fattar skämten, och pausnumren börjar kännas ganska ordinära och improviserade. Visst, just denna kväll var ju tanken att det skulle ”se ut” som de var improviserade, men problemet var att de också kändes som att de skrevs ihop kvällen innan. Då förlorar de mycket av sitt underhållningsvärde – i synnerhet när de vare sig är roliga eller spektakulära. Hoppas på höjning i Lidköping?


 

Topplista

  1. Martin Stenmarck – “Låt skiten brinna”
  2. The Lovers of Valdaro – “Somebody Wants”
  3. Rebecka Karlsson – “Who I Am”
  4. Jon Henrik Fjällgren – “Norrsken”
  5. Lina Hedlund – “Victorious”
  6. Dolly Style – “Habibi”
  7. Omar Rudberg – “Om om och om igen”

 

Motiveringar

Med tanke på hur mitt liv sett och ser ut så blev jag personligt berörd av Martin Stenmarcks låt, text och budskap. Det kanske påverkar betyget något, men jag tycker att det är en riktigt bra låt. Jag hamnade också i ett skede av mitt liv där jag bara bestämde mig för att låta skiten brinna. Uno Svinningsson-vibbarna kändes av i låten och det är så grymt, för Uno är ett musikaliskt geni. Martins bästa i Mellon någonsin? Jag låter den tanken sväva lite.

Ok, dags att erkänna en sak. Även om det inte är min typ av musik så blev The Lovers of Valdaro en guily pleasure för mig. Jag kan inte få ut den ur mitt huvud och det är något jobbigt måste jag säga. Den gör en på gott humör iaf, och bara det kan vara viktigt ibland.

Rebecka Karlsson sjunger riktigt bra. Men hennes låt är något för tråkig för mig. Jag är ett stort fan av ballader annars, men denna når inte riktigt den absoluta toppen. Hon hamnar lite i ingenmansland för mig gällande detta startfält.

Det är dags att erkänna det – jag har aldrig blivit såld på Jon Henrik Fjällgren. Nu är det sagt. Förstår mig inte på hypen kring honom överhuvudtaget. Låten var lite småmysig, men inget mer än så. Definitivt hans sämsta av alla bidrag han tävlat med. De tidigare hade power och kändes stundtals magiska. Detta var bara där liksom.

Sorry Lina Hedlund, men detta är inte min typ av musik. Jag blev chockad över att folk skickade detta direkt till final. Cascadas ”Glorious” från Eurovision 2013 kom direkt i tankarna när jag hörde detta. Det är svårt att säga något om det.

Jag blev nästan chockad när de ropade ut Lina Hedlund som finalist och inte Dolly Style. Inte för att de på något sätt var bra eller bättre, utan för jag helt enkelt trodde att folk och framför allt unga skulle rösta på denna smörja. Det var bara komiskt, allt ifrån låten i sig till framträdandet. Och inte komiskt på ett bra sätt heller. Den enda anledningen till poängen är för jag fick mig ett gott skratt.

Ja, vad ska man säga? Omar Rudberg bjöd på bland det sämsta jag hört i Mello-sammanhang. Vad var detta egentligen? Jag tänker inte göra någon djupare analys av det, utan jag säger bara att det var dåligt.

 

Helhetskommentar

Detta var nog årets sämsta deltävling rent musikaliskt. Förutom Martin Stenmarcks starka låt och budskap så fanns det inte mycket substans. Det är alltid kul med skrällar som i Lina Hedlunds fall, där hon gick direkt till final. Men utöver det fanns det inte så mycket att hurra för.

 


 

Topplista

  1. Jon Henrik Fjällgren – “Norrsken”
  2. Martin Stenmarck – “Låt skiten brinna”
  3. Rebecka Karlsson – “Who I Am”
  4. The Lovers of Valdaro – “Somebody Wants”
  5. Lina Hedlund – “Victorious”
  6. Omar Rudberg – “Om om och om igen”
  7. Dolly Style – “Habibi”

 

Motiveringar

Jag trodde aldrig att jag skulle ha Jon Henrik Fjällgren överst på min topplista, men ”Norrsken” överträffade mina förväntningar denna gång och det är mer än självklart att Jon Henrik därför hamnar överst hos mig. Hans två tidigare bidrag tycker jag inte riktigt höll måttet, även om de är fina låtar så har jag inte blivit lika berörd av de som jag blev av ”Norrsken”. Med det sagt tycker jag det finns en del att jobba på till finalen, framförallt hade jag önskat en levande kör på scenen istället för en förinspelad (det hade man kunnat haft tycker jag).

I övrigt så överraskade även Martin Stenmarck mig med att tävla med den låt som jag tycker gör honom bäst i tävlingen. Jag har inte varit lika positivt inställd till hans tre tidigare låtar i tävlingen, men nu kom han till rätta. Och jag är dessutom glad att han tog sig vidare eftersom det tidigare har varit så att när en veteran kommer tillbaka med något så här bra så blir sistaplatsen reserverad för dem. Skönt att det är ändring på det.

Annars var det en helt okej sändning denna gång. Rebecka Karlsson och The Lovers of Valdaro tycker jag gjorde bra ifrån sig, jag tycker det är synd att de senare åkte ut och dessutom på sistaplats (men det var nog rätt väntat ändå). Personligen anser jag att de hade den bästa joker-låten av de som tävlat i Melodifestivalen. Linas låt tycker jag är helt okej men jag tycker det låter lite som Cascada för fem år sen. Inte att det är plagiat utan mer känsla och stil och därför kan jag inte ge henne mer än godkänt idag. Omar och Dolly Style är inte min målgrupp och jag tycker också det är bra att de inte gick vidare.

 

Helhetskommentar

Överlag var det som sagt en en helt okej deltävling, kanske något sämre än de två tidigare veckorna. Det som kanske är lite minus är att om man nu ska uppmärksamma att det är den 100:e sändningen på turné så borde man göra något mer än ett halvtasktigt recap som dessutom hoppar över flera år. Inte bra alls! Men om jag jämför med förra året så är det så mycket bättre även om man kan förvänta sig ännu mer. Känslan är lite att de sparar det sista krutet till finalen och lägger in mindre saker nu, vilket är helt okej för mig. Så länge inte låtarna blir sämre bara så är jag nöjd!

 


 

Topplista

  1. Omar Rudberg – “Om om och om igen”
  2. Jon Henrik Fjällgren – “Norrsken”
  3. Lina Hedlund – “Victorious”
  4. Martin Stenmarck – “Låt skiten brinna”
  5. Rebecka Karlsson – “Who I Am”
  6. The Lovers of Valdaro – “Somebody Wants”
  7. Dolly Style – “Habibi”

 

Motiveringar

Jag gör så här att jag börjar med mittens rike först, sen min jumbo och sen min etta.

Sexa blev The Lovers of Valdaro. Sliskig syntpop som inte höll för mig och tydligen inte för svenska folket heller. Vissa rosade den som det bästa av alla P4-Nästa-låtar. Och jag säger att dessa personer har fel: det var Les Gordons som jag anser var bäst i den kategorin.

Rebecka Karlsson kniper min femteplats. Även där blev det dock bara en etta i betyg, och det pga att jag blir helt oberörd utav den. Jag märker att detta är ett ständigt återkommande problem här i Sverige att alla våra mest etablerade låtskrivare fastnat i tankebanan att göra allting så perfekt som möjligt och inte ha någon avvikelse från det. Det blir väldigt skrivet, hopsatt, överproddat, mixat och fixat och donat med allting.

Martin Stenmarck stod för en skräll här faktiskt, jag var helt säker på att han skulle åka direkt, för jag tyckte inte det hände någonting i låten riktigt. Den var i och för sig inte dålig och Martin är duktig, men det händer inte så mycket.

Trea satte jag Lina Hedlund och jag kan roligt nog konstatera att hon blev denna veckas Jessica Andersson på alla sätt och vis. Nog må det vara typisk standard schlager, men det är samtidigt ändå det man vill höra från henne. Grattis till finalplatsen.

Och så tvåa blev det Jon-Henrik Fjällgren med Norrsken. Och finalplatsen var ju garanterad, allt annat hade vart konstigt. Däremot måste jag medge att jag saknar lite av den mystik och den känsla som han haft tidigare i till exempel hans förra försök där med ”En Värld Full av Strider”. Och framför allt saknar jag den mörka och sorgliga ljudbilden och känslosamma stämman i jojken som han bjudit på i en annan mycket vacker låt som han gjort som jag kan länka till: ”Daniels Jojk”

Till de jag satt sist då och ja, Dolly Style alltså… det kommer säkert langas mycket motorsåg mot gruppen från många andra panelmedlemmar här, så jag ska vara sparsam med det. Däremot kommer jag ge en rejäl känga kring själva konceptet med Dolly Style. Nånstans kändes detta väldigt fel från början. Låt mig förklara varför: 2015 får vi alltså bekanta oss och säga Hallå Hej till dockorna för första gången. Efter den låten ryker två pers och ersätts inför deras andra försök 2016. Nu när de kommer tillbaks igen för tredje försöket har tre till medlemmar åkt ut! Hela grundkonstellationen är alltså borta! Det om nånting borde vittna om att idén med att ha en grupp dockor som ska köra tuggummipop (och i år mixad med punjabi av nån anledning) inte är särskilt lyckad. Vidare kunde jag konstatera att framträdandet jag såg mer eller mindre hade samma problem som alla deras tidigare försök – tjejerna kändes otroligt uppstyrda. Som om de egentligen inte ens vill vara där. Det säger en hel del när man ser dem skutta runt och le hysteriskt med läpparna, och ändå ha helt döda blickar! Näe, nu var det dags för dem att åka ut, det här var alldeles för beräknat.

Vi avslutar med min etta, och låt mig säga det: Omar Rudberg förtjänade inte att åka ut. Förra veckan när hans tidigare kollega Oscar Enestad tävlade, och floppade även han, nämnde jag att det kan ha berott på att Oscar till skillnad från Omar (och även Felix) inte hittat sin identitet riktigt efter tiden i FO&O. Omar tyckte jag inte hade samma problem. Hade förvisso inga större förväntningar på hans låt, trodde det skulle bli en ny sliskig reggaeton-låt. Men istället bjöd han på lite mer klassisk reggae. Välavvägt.

 

Helhetskommentar

Låtmässigt var det här ett litet fall framåt jämfört med förra veckan men inte mycket. Fortfarande sitter jag och väntar på den där låten som jag ska kunna uttrycka mitt fulla stöd för, men efter tre veckor av vattentrampningar blir jag allt mindre optimistisk där. Jag utesluter dock inte att JH Fjällgren kan vara en vinnarkandidat och det hade ändå varit roligt.

Jag är dock fortfarande osäker på Mellons mående efter dessa tre veckor + 2018 års debacle. Fortfarande tycker jag inte att låtarna har hållt måttet och produktionen fortsatt kännas steril. Det säger en hel del när tittarsiffrorna för de deltävlingar som varit vittnar om att SVT fortsätter att ha problem med att locka tillbaka publiken.

 


Topplista

  1. Jon Henrik Fjällgren – “Norrsken”
  2. Martin Stenmarck – “Låt skiten brinna”
  3. Lina Hedlund – “Victorious”
  4. Omar Rudberg – “Om om och om igen”
  5. The Lovers of Valdaro – “Somebody Wants”
  6. Rebecka Karlsson – “Who I Am”
  7. Dolly Style – “Habibi”

 

Motiveringar

Egentligen är det dött lopp mellan dockorna samt Rebecka i kampen om sista platsen. Båda låtarna sanslöst dåliga, men av olika anledningar. Dolly Style har jag aldrig fastnat för, deras bidrag från 2015 Hello Hi är enligt mig tidernas sämsta melodifestivalbidrag. Habibi är inte riktigt så dålig. Den känns bara oerhört fantasilös och plastig. Who I Am är minst lika fantasilös, balladen är i princip bara en hög med tomma klyschor staplade på varandra. Att hon är en ganska så usel sångerska samt artist gör inte saken bättre. Jag har givetvis ingenting emot Rebecka Karlsson som person, men som artist är hon fullkomligt fruktansvärd. Må hon nu åka ut med huvudet före i andra chansen, mot vem kvittar för min del.

The Lovers Of Valdaro var i stort sett chanslösa i kvällens. Det var egentligen inget fel på deras bidrag. De var mest bara där, inkvoterade från P4 Nästa. Meh. Och andra sidan fick Omar Rudberg mig att tappa hakan. Jag hade väl aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att en tidigare medlem ur FO&O faktiskt skulle ställa upp med en ganska så bra låt. Hans polare Herr Sandman & Herr Enestad borde dra lärdom. Synd bara att han åkte ut, förtjänade åtminstone andra chansen.

När jag hör Victorious känns det som något som en schlagerpoplåt skulle kunna ha varit med och tävlat på 00-talet. Lite som Jessica Anderssons Party Voice från förra året. Tycker det är kul att hon tog sig hela vägen till finalen, frågan är om det inte kommer att stanna just där. Kvällens andra veteran Martin Stenmarck berörde mig desto mer. Hans mycket vackra ballad tog sig visserligen bara till andra chansen. Går han till final är det inte troligt att han vinner, men jag skulle inte ha någonting emot det. Texten berör verkligen. Det enda som skulle kunna ha lyft låten hade varit om låtskrivaren Uno Svenningsson framfört den själv.

Jon Henrik Fjällgren tävlade med en av sina svagare låtar, och ändå så är den så fruktansvärt bra. Åtminstone jämfört med resten av startfältet i årets mello. Den vackra iscensättningen tillsammans en fin text och melodi utgör en fantastisk kombination. Det är synd Hanna Ferm & Liamoo kommer att vinna (Om inte Herr Lundvik råkar ha en superlåt, eller om någon ”Frans” gömmer sig i deltävling 4) för jag hade hemskt gärna skickat Herr Fjällgren till Eurovision. Kanske han kan tänka sig att tävla fler gånger. En viss Sanna Nielsen fick tävla sju gånger innan hon vann och det gick ju det med.

 

Helhetskommentar

Rent produktionsmässigt kändes det här som den svagaste deltävlingen hittills. Lite synd med tanke att det var den 100:e arenasändningen. Programledarna gjorde ett lika bra jobb som vanligt, mellanakterna kändes mer oengagerade dock. Som om SVT tänkt att hela deltävlingen bara var transport och att man hellre slår på stort i början och i slutet. Vad vet jag? Ett annat klagomål är att vi inte fick veta direkt vilka som kommit sexa respektive sjua, utan det presenterades inte först på webben en stund efter sändningen. Märkligt, men grafiken krånglade väl.

För övrigt är jag överlycklig att hela min topp 3 gick vidare, speciellt med tanke på att båda mina favoriter i deltävling 1 samt 2 (Mina Bränder & Leva Livet) båda har fått lämna tävlingen.

 


 

Topplista

  1. Jon Henrik Fjällgren – “Norrsken”
  2. Rebecka Karlsson – “Who I Am”
  3. Dolly Style – “Habibi”
  4. Lina Hedlund – “Victorious”
  5. Martin Stenmarck – “Låt skiten brinna”
  6. The Lovers of Valdaro – “Somebody Wants”
  7. Omar Rudberg – “Om om och om igen”

 

Motiveringar

1. The Lovers of Valdaro – “Somebody Wants”

Varje år försöker SVT att få oss tittare att tro att de s.k jokrarna från P4 Nästa har en chans i Melodifestivalen. Dessvärre har de inte det. Det var likadant när man körde konceptet med webbjokern. Som bäst har dessa bidrag slutat på 5:e plats och aldrig tagit sig vidare från deltävlings-fasen, vilket får ses som ett fiasko. Man hoppas gång på gång att den negativa trenden ska brytas, men varje gång blir det samma visa. I år var det dags för duon Lovers Of Valdaro med en 80-talsinspirerad modern poplåt som försvann i mängden. Jag tycker inte låten höll måttet och är därför är jag inte det minsta förvånad att de kom sist.

2. Dolly Style – “Habibi”

De förvuxna dockorna Holly, Molly och Polly var tillbaka, men med två nya medlemmar som inte varit med tidigare. Medryckande, orientalisk poplåt med en klistrig refräng. Jag har aldrig varit något vidare fan av Dolly Style innan, men faktum är att jag gick igång på den här låten och tycker absolut att de borde ha gått vidare till Andra Chansen. Detta var deras bästa låt i Melodifestivalen och inte alls lika barnslig och slätstruken som deras tidigare försök. Det var förvånansvärt att de slutade femma faktiskt.

3. Martin Stenmarck – “Låt skiten brinna”

Jag är ett stort fan av Martin Stenmarck. Han har en bra röst och känns som en trevlig snubbe. Jag hade höga förväntningar på hans tävlingsbidrag, men den var en besvikelse måste jag erkänna. Svensk radiopop blandat med Uno Svenningson-melankoli. Låttiteln stör jag mig lite på. Tycker inte om ordvalet ”skiten”. Kul att han knep en plats i Andra Chansen. Vi brukar ju vara vana vid att många återkommande legender slås ut en efter en. Jag håller fortfarande hans låt från 2014 (När änglarna går hem) som min absoluta favoritlåt i Melodifestivalen av Martin Stenmarck.

4. Lina Hedlund – “Victorious”

Likt Martin Stenmarck hade jag höga förväntningar inför denna deltävling på den forne Alcazar-medlemmen Lina Hedlund. Men här blev jag inte lika besviken. Jag tycker Lina gjorde ett grymt snyggt framträdande på scenen med sin mammadisco-poplåt och det var lite liknelser med Jessica Anderssons bidrag från ifjol. Det blev oväntat en finalplats för Lina. Kul.

5. Omar Rudberg – “Om om och om igen”

Det blev ett bottenapp även för Omar som för hans tidigare bandkollega från FO&O Oscar Enestad förra veckan. Jag försökte verkligen tilltalas av hans låt och hitta positiva bitar, men jag blev inte berörd. Låten var alldeles för platt och tråkig trots ett dansant och livligt framträdande med lite latino-influenser. Jag tycker Omar kan komma tillbaka till tävlingen med en bättre låt.

6. Rebecka Karlsson – “Who I Am”

Jag har varit ett stort fan av Rebecka sen hon tävlade i Idol för några år sedan. Hennes Mello-debut får ses som en hyfsad sådan när det kommer till resultatet. Hon hade nog hoppats på en finalplats, men en plats i Andra Chansen ger henne möjligheten att få visa upp sig lite extra innan en eventuell finalplats. Jag tycker hon gjorde ett grymt framträdande med en stark & känslosam powerpop-låt med ett viktigt budskap och hon sjunger förbaskat bra.

7. Jon Henrik Fjällgren – “Norrsken”

Jon Henrik Fjällgren sopade mattan med de andra ikväll. Det var kul att se han sjunga och inte bara jojka som varit fallet de två tidigare gångerna han har medverkat i Melodifestivalen. Detta är utan tvekan hans bästa bidrag och finalplatsen är så välförtjänt. Snyggt nummer, bra sånginsats och en fruktansvärt bra låt. Kul med starka låtar på svenska. Detta kan vara min personliga favorit i år. I skrivande stund är han mitt val till Tel Aviv.

Helhetskommentar

Det var svårtippat hur resultatet skulle bli i lördags. Oddsen inför lördagens deltävling i Leksand sade att Mellorutinerade Jon Henrik Fjällgren och färgglada Dollly Style skulle ta sig direkt till finalen i Melodifestivalen 2019. Men det blev istället Lina Hedlund som gör Jon Henrik Fjällgren sällskap i finalen den 9:e mars och återigen blev det en skrällarnas deltävling, då både Lina Hedlund tog en finalplats framför favorittippade Dolly Style och Rebecka Karlsson. Något som förvånade mig rejält var att Dolly Style (som förövrigt tävlade med sin bästa låt någonsin i Mello) hamnade på 5:e plats och där med är utslagna. Det var också oväntat att Martin Stenmarck knep en Andra Chansen-plats. Rätt bidrag kom på 6:e respektive 7:e plats enligt mig. Nu återstår endast 7 bidrag till innan vi fått höra samtliga 32 bidrag av årets Melodifestival. Snart kan vi börja blicka fram mot Andra Chansen och Finalen. Men först går färden vidare söderut mot Lidköping.

 


 

 

Så här tyckte alltså vi om sändningen, nu vill vi veta vad du tyckte!

Kommentera gärna!

 


2 kommentarer

  1. Nirda skriver:

    Majoriteten av människorna jag har samröre med, både IRL och online, tycker detta är bästa MF-året på många många många år. För min del är det nog det bästa året sen jag började titta för 19 år sedan 🙂

    Både låtmässigt och innehållsmässigt (manus, programledarna…) håller oerhört hög kvalitet. Jag tycker ni allihopa är lite för neggo må jag allt säga! 😉

    • Markus skriver:

      Håller med om att det är ett av de bättre åren på 10-talet. Anser personligen att 27 av låtarna är så pass bra att de går att lyssna på. Men sedan kan man ju alltid uttrycka sig på olika sätt.
      /Markus


 

Kommentera